irmaliesmalawi.reismee.nl

Terug naar Nederland

Voor ons is de tijd van vertrek aangebroken. Nog snel een foto van de guard die elke avond op zijn fietstaxi komt om de zaak te bewaken ( in het donker). Nog een laatste knuffel van onze huisgenootjes die op tijd naar hun projecten gaan.
We hebben dan al een bericht dat we vertraging hebben. De oorspronkelijke vertrektijd van 15.15 uur wordt 3x aangepast en uiteindelijk vliegen we om 18.40 uur vanaf Lilongwe naar Nairobi.
We werden gebracht door James met de taxi, hij is een broer van Johnnie en Jim. De 3 (3j's) broers hebben samen het taxibedrijf waarvan wij zonder problemen gebruik konden (mochten) maken. Omdat we in Nairobie eigenlijk heel lang, 5 uur ongeveer, moesten wachten kon het wat lijden.
Maar helaas ook daar vertrokken we niet op tijd. In plaats van 5 december 23.50 uur werd het 6 december 00.50 uur. Op naar PARIS, oui oui weer een tussenlanding. En omdat KLM Nederland wel op tijd wil vetrekken, racen we door Charles De Gaulle airport om net op tijd te boarden. Jammer dat we al die mooie tax-free winkeltjes voorbij moesten lopen, zoals o.a. Burberry...
Om 9.05 uur dus richting Amsterdam precies op tijd.
Naar Dusseldorf ook met Deutsche grüntlichkeit. In een half uur zijn we op onze bestemming, maar onze koffers doen er nog iets langer over....helaas.
Was ook te mooi om waar te zijn natuurlijk, maar niet getreurd, shorts en topjes hebben we hier nu even niet nodig en onze souveniertjes willen ze volgende week ook nog wel.
Vanavond lekker thuis eten en in ons eigen bedje slapen. Fijn om er weer te zijn. Wat hebben we veel te vertellen, samen foto's te bekijken en te wennen aan de kou.
Het was voor ons een bijzondere ervaring, dat neemt niemand ons meer af. Trouwe lezers van onze verhaaltjes bedankt voor jullie reacties, was voor ons leuk om te zien. Mensen die ons een bijdrage hebben meegegeven, we hebben daar een mooie bestemming voor gevonden.

Houdoe bedankt en tot ziens
Lies en Irma

Miek

Welkom Thuis, we horen 't allemaal nog wel. Geniet van het Hollandsche eten, en straks van je eigen bedje's. Groet Miek

Marianne

Wat fijn om te lezen dat jullie weer in Maarheeze zijn al was het wel een hele lange reis met al die vertragingen.
Nu lekker op je gemakje aclimatiseren en al je belevenissen delen.
Groetjes Marianne

Miet

Wat zijn we blij dat jullie weer op je vaste stekje bent.
Het zal wel wennen zijn van warm naar koud weer.
gr. en straks slaap lekker .

De Westphals

Welkom thuis Lies en Irma
Het zal weer even wennen zijn aan alle voor en nadelen, nu eerst ontspannen na de lange reis .
Geniet nog na van jullie belevenis.

Lianne

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn in je eigen Mares. Ik denk dat jullie wel zullen slapen na zo'n reis met hindernissen......

Eddy

Welkom thuis en welterusten

Hetty

Fijn dat jullie er weer zijn. Welterusten en tot snel. Dikke knuffel?

Riekie

Welkom terug
Wat zullen jullie weer lekker slapen in je eigen bed

Doingoood