irmaliesmalawi.reismee.nl

Nog even genieten..

Na ons afscheid van het project hebben we nog een paar dagen voor onszelf.
Na de gezellige zaterdag vertrekken we op zondagmorgen om 8 uur in de Tuktuk naar de Village waar we vrijdag waren. Daar wacht Pemphero (het meisje van het eten koken project) ons op. De andere meiden uit ons huis zijn met de mini - bus en fietstaxi inmiddels ook gearriveerd. Samen met een vriendin wijst ze ons de weg, gelukkig maar, want we hadden het zelf nooit gevonden.
De kerk is een groot gebouw in de vorm van een kruis, dat langzaam vol mensen stroomt. De dienst zou om 09.00 uur beginnen, maar dat lukte niet helemaal.
Het is fantastisch om te zien hoe die mensen samen genieten van zang en dans. 3 Koren leveren een bijdrage. Ook wij worden hartelijk verwelkomd en zitten op de eerste rij banken.
De gaven van de kerkgangers worden daar al zingend en dansend naar voren gebracht en op een doek (op de grond) neergegooid. Per onderdeel komt een nieuwe doek en begint het ritueel weer opnieuw. Ook wij kwamen aan de beurt, alle vijf, jawel wij ook, naar voren en geld gooien onder het dansen.
Het was helaas wel heel erg warm in de kerk, maar met een golfplaten dak bij een buitentemperatuur van 30 graden is dat niet gek natuurlijk. Het was ook een hele zit; van 9 uur tot 13.00 uur. Maar ja, dit hoort ook bij Malawi deze mensen zijn ontzettend gelovig en bidden heel veel. Ook lezen in de bijbel is dagelijkse kost.
Na de kerkdienst lekker op ons terras thuis uitgerust (een zondagmiddag dutje)
Voor ons afscheids etentje had ik om 6 uur gereserveerd bij Mama Mia, een Italiaans restaurant waar de obers al in kerststemming waren. Mooi die donkere koppies met een Kerstmuts erop. Het eten was lekker en om half 8 waren we weer thuis, mooi op tijd voor een handbalwedstrijd via life-stream. We hebben een aantal echte fans in huis, vandaar. Op tijd naar bed...Om 9 uur is de stroom weer op.
Maandagochtend lopen Lies en ik naar het stadion, in ongeveer 1 uur lopen we naar dit gebouw dat door de Chinezen is gebouwd, zoals wel meer hier in de buurt.
Dan laten we ons door William ophalen en gaan we de laatste boodschappen doen. Vanmiddag lekker wat lezen in de schaduw. We zijn klaar om morgenvroeg in te pakken en te vertrekken naar een koud maar aangenaam Nederland.
Het Sinterklaasgedicht voor onze huisgenootjes ligt al klaar!!

Tot gauw weer in Mares.
Lies en Irma

Liesbeth

Fijn dat jullie zo genoten hebben, want daar gaat het toch uiteindelijk om. Het is win/win situatie.
Je geeft en geniet er meteen van!
Hele goede terugreis, liefs van ons!

de Westphal's

Hallo Lies en Irma,

Het is vlug gegaan jullie tijd is omgevlogen wij hebben genoten van de verhalen die we met jullie mochten delen .
De kinderen zullen het wel niet leuk vinden dat jullie ze gaan verlaten maar wie weet misschien dat het volgende jaar weer Malawi wordt voor jullie.
Wij wensen een aangename vlucht en welkom in het natte Nederland mitst jullie wat zon meebrengen.
Wij verheugen ons jullie weer te zien .
Doei ,doei

Jolanda

Weer mooie verhalen en foto's.
een hele goede reis terug tot in Mares.

De Thijsjes

Wat hebben jullie indruk wekkende verhalen geschreven.
Wat leven we hier dan toch dan in luxe.
Daar sta je niet bij stil,dat moet je gezien hebben.
Breng maar wat warmte mee naar Mares,
want het wordt hier koud,
gr. en bedankt voor de mail's .
Een goede thuis vlucht gewenst Lies en Irma.

Annie en Gerard Kirkels

Leuke verhalen en foto's van jullie bijzondere reis in alle opzichten, een heel fijne terugvlucht gewenst en tot in Mares. Groetjes!!!!!!

Hetty

Het zit erop. We hebben genoten van jullie verhalen. Het was gaaf om een kijkje te kunnen nemen in het leven van de bevolking in Malawi. Hele goede reis terug en tot snel. Dikke knuffel ? H&H

Cvgansewinkel

Nou dames het zit er weer op.Veel indrukken en een mooie tijd samen wat wil je nog meer?
Een fijne vlucht en tot snel

Toon en Lenie

Hoi Irma en Lies.
Wat hebben jullie ā€˜n geweldige tijd gehad!!
Hier kunnen jullie heel lang met plezier naar terug kijken.
We denken dat de tijd voor jullie is omgevlogen, na al die indrukken en belevenissen.
nā€™ Hele goede reis terug naar huis toegewenst!!

Maria en Har

We hebben genoten van jullie fantastische verhalen en foto's.
Een fijne terugreis, lieve groetjes.

Peter

Uit jullie verhalen op te maken willen jullie volgend jaar weer terug, het was voor jullie een geweldige ervaring om nooit meer te vergeten. Ik wens jullie een voorspoedige terugreis en tot ziens in Maarheeze. Groetjes???

Mariet

Gorie reis terug dames.