irmaliesmalawi.reismee.nl

House of Hope.

Dat is de naam van het project waar wij hier werken. Het is een zogenoemde "crisis nursery" waar kinderen van 0 tot 2 jaar liefdevol worden opgevangen. Het zijn vaak kindjes die letterlijk langs de weg worden gevonden.....of in de minibus of in de supermarkt!!

Soms is dan ook niet te achterhalen wie de ouders of andere familie - leden zijn.

Wij hebben getekend dat we geen foto's maken en openbaar maken, dit voor de privacy van de kindjes.

Toen we kwamen waren er 10 kleine....

Inmiddels is er een kindje terug naar zijn familie gegaan. Dat ging gepaard met veel huilen, de vader kwam hem ophalen samen met een tante, een zus van de moeder die was in het kraambed overleden.

Ook komen er regelmatig potentiële ouders op bezoek die willen adopteren, wat natuurlijk voor die kindjes fijn is, maar moeilijk te begrijpen. Ze zijn immers gewend aan de " house mams" die goed voor ze zorgen en knuffelen. Deze dames werken op dit project tegen betaling, maar veel is het niet wat ze krijgen. Naast de verzorging van de kindjes doen ze ook de was, (op de hand) en maken ze het huis schoon.

Toch hebben ze nog ruimte voor een dutje op z'n tijd. Dan gaan ze op een deken op de grond liggen in de kinder slaapkamer.

Ik heb toestemming om de laatste week wat fotootjes te maken van de kindjes.

Ze zijn inmiddels aan ons gewend en worden we 's morgens (om 8 uur)enthousiast begroet. Na een moment van devotie...we zingen inmiddels al mee, gaan we dan aan de slag.

We zijn nu klaar voor de safari, (donderdagmorgen 6.30 uur) we hebben dus een 3 daagse werkweek achter de rug. We hebben er zin in!!

Groetjes Lies en Irma.

Hetty

Hopelijk vinden veel kleintjes een nieuw huis. Tot die tijd worden ze in ieder geval goed verzorgt door o.a. de witte mamma’s. Jullie zijn goed bezig daar!!! ☺️
Geniet van de safari. We zien de foto’s wel op de site. Knuffel?

Lianne

Wederom een mooi verhaal en krijgen we een goed beeld van hetgeen jullie daar doen. Geniet van de safari, we zien de foto's later wel.

Miet

Wat hebben we het hier toch goed
vergeleken met daar, ik geloof best dat die
kleintjes daar niet weg willen, daar worden ze
goed verzorgd.
Geniet samen op safari gr.

Annie en Gerard Kirkels

Veel plezier op de safari en ontspan samen maar eens goed.
groeten uit Mares.

Maria

Mooie verhalen, ik kan mij bij het lezen van de blog helemaal inleven hoe jullie aan het werk zijn, Geniet van de safaritrip.
Groeten uit het herfstachtig Maarheeze.

Hannie

Waw...wat zullen jullie veel te vertellen hebben als jullie weer thuis zijn.
Geniet van jullie safari trip.

harry van anderminsen

Erg leuk om te lezen dames.
keep up the good work!

Miek

Het was weer een leuke story, en wat fijn voor die kleintjes dat ze zo goed verzorgt worden. Heel veel plezier op jullie safari en kijk uit voor overstekend wild !
Groetjes Miek

Petra

Weer een mooi verhaal. Geniet van de safari en ik hoop dat jullie enkele van de big 5 zien. Veel plezier.

jan mieke

mooi om al die verhalen te lezen.dat geeft een goede indruk hoe het daar is veel plezier op de safarie

De Westphals

Lies en Irma veel plezier op Safari.
Geniet van de prachtige omgeving en hopelijk zien jullie de big five.
Doei doei

Wilhelmien janssen

Mooie foto's en verhalen
Zo beleven we het ook mee
Geniet van de weken daar
Groetjes

Annie en Piet

Wat hebben we het toch goed in ons landje. Het is net of we hetzelf beleven zo mooi kunnen jullie het op papier zetten.Veel kijkgenot op safari .Groetjes van ons.

Diana Hermans

Mooi war jullie doen, maar t zal ook wel onuitwisbare indruk achterlaten. Heel veel plezier op safari!! Xxx

Kees

Wat wij in een documentaire op tv zien, maken jullie live mee. Dat zal een onuitwisbare indruk maken. En het is natuurlijk een goed initiatief om weerloze kinderen te helpen en een kans te geven. Een prachtig doel van jullie reis. Alvast een goede thuisreis gewenst. Groetjes Kees

Lia

Weer een mooi verhaal, wij zullen maar niet gaan klagen over het slechte weer hier...geniet van de safari en fijn weekend

Mariet

Wat een heerlijke avonturen maken jullie daar mee.
Geweldig om te lezen, en de fotos te bekijken.
Als jullie weer thuis komen, zullen jullie veel mooie herinneringen mee brengen.
Ik wens jullie nog een paar heerlijke weken toe.
Geniet er maar van.
Groetjes en knuffels.