irmaliesmalawi.reismee.nl

Werkdag

Het is nu woensdagavond en we liggen op bed onder ons muskietennet stinkend naar de deet =anti muggenspul.

We hadden een gezellig weekend waarin we niet teveel hebben gedaan. Wat gelezen, gewassen gekletst en gekaart (sinds jaren weer eens getoept)

Maandag weer naar ons project, waar we een beetje routine beginnen te krijgen. We snappen een beetje hoe het werkt; om 8 uur komt de dagploeg van de huismoeders, de overdracht volgt na een gezamenlijk moment van devotie. Dat is een wisselende invulling gebed, bijbel gezang of een afgeraffeld gebedje. Vandaag zongen de vrouwen een mooi meerstemmig lied. Dan volgt een opsomming van de baby-namen met de status van afgelopen nacht. Daarna aan het werk, luiers verschonen (nee geen pampers) flesjes geven en spelen.

Om 10 uur een snack, dat varieerde van banaan tot mango. Om 11 uur pap, een soort brinta aangelengd met van alles wat, vis pinda of banaan.

Dan even na 12 uur sima-time

Dan naar bed en als ze dan wakker worden rond 2 uur half 3 nog eens verschonen, flesje geven en dan gaan wij naar huis. Tussendoor vouwen we samen met de huismoeders de was op.

Vandaag heb ik ook op de heenweg een aantal foto's gemaakt want die zeggen vaak meer dan woorden.

Foto's: we vertrekken om 7.15 uur naar ons project het is dan al 25 graden.

* De zon in de rug zoals je ziet aan de schaduw. ( Rugzak van Lies bevat 5 flesjes water)

* Eerste straat is die waaraan ons huis ligt, mooie huizen achter hoger muren.

* Een huis in aanbouw, steiger niet arbotechnisch verantwoord!

* Fietstaxi, Lies erbij om die mensen niet in verlegenheid te brengen.

* Scherp contrast tussen mensen die het land bewerken met de hand en aan de andre van de straat mooie huizen prikkeldraad op de muur grote poorten en idem auto's.

* Een winkel/salon waar je alles voor de bruiloft kunt regelen.

* Een straatlantaarn aan een houten paal, en beetje gammel maar wel met een spaarlamp.

* Een mevrouw met een mand fruit op haar hoofd.

* En dan zijn we gearriveerd bij House of Hope nog voor 8 uur. Temperatuur loopt vandaag op naar 32 graden.

* Morgen gelukkig een beetje warmer!!

Groetjes Lies en Irma

liebeth

Lieve meiden,
Fijn dat jullie je draai hebben gevonden en dat alles naar wens verloopt tot nu toe.
Behalve de muggen natuurlijk ;-(
Lees de verhaaltjes telkens met plezier, voordeel is dat jullie straks niet aan iedereen alles meer hoeven te vertellen.....lachen!
Let goed op jezelf en geniet ervan....liefs van ons!

Uwe en Koos

Dames,
Op nieuw een prachtig bericht; het moet toch heel indrukwekkend zijn, om dit in "real" mee te maken...
De tijd vliegt voorbij, de eersten 1 1/2 weken zitten erop.
Ik hoop, dat jullie niets van de toestanden in "buurland" Zimbabwe merken, maar dat zal wel niet;hebben toch geen gezamenlijke grens.
Groetjes uit het mistige Weert (9 graden...)

Truus

Lies en Irma,
Weer met plezier en aandacht het verhaal gelezen en ook de foto's bekeken. Je kan beter dat muggenspul beter ruiken dan door die muggen gestoken te worden. Al is de steiger bij de bouw niet zo sterk als hier, van bouwen kunnen ze toch wel iets zie ik. Ik print de teksten uit voor An dan kan ze ook meegenieten van jullie avontuur. Succes en ik kijk weer uit naar de volgende sessie. groetjes

Carla Van Gansewinkel

Een mooi begin van de dag,fijne wandeling met een zonnetje erbij even stilstaan met een liedje of gebed.En dan knuffelen met de kleintjes.Fijne tijd en veel plezier.Gr

Miek

Onvoorstelbaar wat jullie allemaal mee maken. Prachtig om te lezen en de foto's te bekijken. Maar van s' morgens 8.00 uur tot s' middags een uur of 3 lijkt me toch nog wel om vol te houden. Maar de verschillen zijn ook daar dus erg groot als ik 't goed begrijp. Nu ga verder met jullie missie en tot de volgende up-date. Groet Miek

Marcel van Dijk (ge wit wel dun dieje van toen)

He Liekse en Irma,

Gullie bent echt heul goe bezig!!! Wel relaxed zo'n vakantie (ha.ha.ha) Lekker temperatuurtje ook. Lies is zeker nou zo zwart als....Piet??!! Of mag ik dat niet meer zeggen?? Wel helemaal back to basic zo'n ervaring hè. Ik ken de verhalen van ons Iris die soortgelijke ervaringen in Stellenbosch heeft opgedaan. Ik vind het wel super stoer van jullie. Zo'n stel jonge meiden (...) op zo'n avontuurlijke trip. Hou je taai daar en geniet bewust van wat er allemaal gebeurt, het is zo snel weer voorbij. Groetjes Marcel

Kitty

Wat een mooie verhalen en foto's! Geniet van jullie tijd daar. Liefs en groetjes van ons

Mo

Eh ...wat leuk allemaal om zo te lezen , fijn dat jullie t naar de zin hebben ?Mooie stukjes, maar ik mis t strand ? Kroegje? Of iets wat daar op lijkt ....nou nog veel plezier !

Ilse

Zo te lezen hebben jullie de grootste lol samen.. Zo'n project zal indrukwekkend zijn! Nog veel plezier samen!

Ria en Willy lierop

Wij zijn net terug van een weekje Lanzerote ook mooi. Jullie zijn echt goed bezig. We horen de verhalen wel een keer. Groetjes uit Lierop

Hetty

Leuk die foto’s. Geeft meteen een goed beeld van de omgeving en situatie. Mag je ook binnen fotograferen? Bijvoordeeld van jullie suite of de opvang?
Blijf leuke dingen doen. Dikke knuffel?

Martin&Annie

Wat genieten we van jullie verhaal, hele mooie foto's, inderdaad dan zie je ook hoe alles er uit ziet.
Geniet nog van alle mooie momenten want de tijd vliegt, nog heel veel plezier.

Doingoood