irmaliesmalawi.reismee.nl

Vrijdag gebedsdag

Vrijdagochtend zelf op pad om 7.15 uur. Nu wel op schoenen ipv sandalen, dat loopt niet lekker in steentjes.

Voor 8 uur waren wij present maar mochten nog niet binnen. Wat bleek. . Vrijdag was gebedsdag en kirt na achten reed een busje voor met 6 mannen en 2 vrouwen van de congregatie die mee kwamen bidden. Eerst de bijbel die speciaal voor ons in het Engels werd vertaald. Daarom duurde het nog een beetje langer. Ruim 2 uur duurde dat.

Daarna gesprek gehad met mevrouw die daar de leiding had.

In de middag nog even een verdrietig moment omdat een kindje werd opgehaald door zijn vader en een tante. Na 2 jaar verblijf in het House of Hope gaan ze, als het kan, terug naar familie of een ander tehuis. Dit jongetje huilde heel erg toen ze hem echt meenamen. Dan kun je het echt niet droog houden. Ook wordt er af en toe een baby geadopteerd. Op dit moment komt er iedere dag een echtpaar op bezoek om te knuffelen met "hun toekomstig zoontje". Heel leuk om te zien.

Om 3 uur hebben we de kuierlatten genomen. Nog even lekker in de zon gezeten en gekletst met de anderen. Een nieuw meisje had haar eerste werkdag en iedereen is in elkaar geïnteresseerd. s' Avonds nog even een verdrietig berichtje, de oma van een huisgenoot was plotseling overleden. Nog even bij elkaar gezeten en toen naar bed.

De rest bewaren we voor later.

Groetjes en fijn weekend van Lies en Irma

Rita

Emoties genoeg dus. Van verdriet, tot blijdschap, ontroering enz...Wat zal deze reis een indrukken achter laten... nu al. ?

Uwe en Karin/Koos

Hoi Lies en Irma
Zo jullie komen in ieder geval christelijk niets te kort ?
We hebben ons een beetje ingelezen over het land Malawi, heel interessant en we beleven jullie verhalen des te beter .
Geniet van de kleintjes zij genieten van jullie ??

Petra

Als je al een bertje afvalligwordt an je geloof. Wordt je daar weer terug getrokken. 2 uur per week achter elkaar binnen het is nogal wat. Maar bij de babytjes zijn lijkt me dan wel weer heel leuk. Al zal er piepluiers ook bij horen maar daar rask je ook wel aan gewend. Geniet er nog van ook van het wandelen op en neer. Groetjes Petra

Miek

Dus weer van alles meegemaakt. Wat sneu voor zo'n klein manneke om daar weer losgerukt te worden van alles waar ie zo aan gewend was. Ja daar krijg je hier al tranen van in je ogen. Wel ik wens jullie alle goeds, en we blijven jullie volgen.
Groet Miek

anke

wat leuk om te lezen, superstoer dat jullie dit avontuur samen aangaan! Geniet ervan. Liefs anke

Hans & Lianne

Zoals we kunnen lezen 'never a dull moment' zullen we maar zeggen en met zo'n ochtend-en avondwandeling in de zon is niks mis! Leuk om jullie op deze manier te volgen. Kijk al weer uit naar het volgende verhaal. Blijf ook vooral genieten.

Juan

Hallo dames,

Vanaf vandaag ga ik jullie volgen. Ik vind het super van jullie wat jullie nu doen. Ik wens jullie heel veel plezier toe. Deze kinderen zullen in ieder geval geen liefde tekort komen bij jullie.

Groetjes Juan

Hetty

Geniet van alles daar. Mooi jullie zo te volgen.?

Doingoood