irmaliesmalawi.reismee.nl

Aan het werk

Bete allemaal,

Zaterdag morgen even tijd voor een korte update, we hebben immers een vrije dag.

Donderdag zijn we voor het eerst naar ons project gegaan. Maartje van Doingoood liep de eerste dag met ons om de weg te wijzen. We lopen elke dag ongeveer45 minuten hen en terug. Met de rugzak waarin boterhammen en water, vooral veel water zit. Het water uit de kraan mogen we niet drinken, dus altijd flesjes mee. De teamleider van het " House of Hope" was er niet, (vergeten waarschijnlijk) om ons te verwelkomen. Wel waren er een aantal huismoeders, die bezig watten de babies it bed te halen en te verschonen. 2 babykamers met elk 5 kindjes. 6 jongens en 4 meisjes variërend in leeftijd van 4 maanden tot 2 jaar. Op een meisje na, die is al 3 maar mag nog even blijven.

Het is een project van het Ministery of Hope en veelal gefinancierd door de kerk. Verder afhankelijk van particuliere donaties.

Wij mochten meteen beginnen bij het helpen van " changing dipers". Goede binnenkomer! ! Daarna kwamen de flesjes en de pap tevoorschijn, die kindjes krijgen zoveel eten dat is niet normaal voor Nederlandse begrippen. Kwalitatief weet ik niet of het goed is maar we veel. Daarna spelen en knuffelen soms doen de kindjes een tukje tussendoor.

Om 12 uur is het Simatime zoals ze dat roepen. Dan krijgt iedereen als lunch sima, een soort van maispap, dat met de handen wordt gegeten. Daarna rusttijd ook voor de huismoeders en voor de volunteers. Wij zijn lekker buiten gaan zitten met ons boterhammetje (met pasta).

Om 2 uur luiers verschonen en weer melk geven. Om 3 uur zijn wij naar huis gegaan.

Genoeg voor de eerste dag. Mevrouw de cheffin wilde ons nog wel spreken maar wij dachten dat dat vrijdag wel kon. De weg naar huis weer gevonden, nee niks Google maps.

Onze huisgenoten hebben lekker voor ons gekookt op een gaspit, hele dag geen stroom gehad, lekker eenpansgerechten dus. Wij moesten afwassen. Lekker op tijd naar bed.

Dat was donderdag!!

Truus

Geweldig dat die handjes aan het wapperen zijn. En elke dag een behoorlijke wandeling dan heb je de beweging ook weer gehad.Kun je ' s nachts wat slapen of lig je de hele nacht te puzzelen?. Groetjes en ik kijk uit naar de volgende update.

Hetty

Lekkere wandeling iedere dag. Jullie “werk” is zo wel vol te houden met die temperaturen. Hoe is het met je pols? Knuffel☺️?

Rita

Toch het leukst.... luiers verschonen ?

Doingoood