irmaliesmalawi.reismee.nl

Kennismaken Lilongwe

Gearriveerd na een lange reis. Vanaf Dusseldorf naar Amsterdam, dan naar Nairobi. Daar wachten we 5 uur op de volgende vlucht. We vliegen met een tussenstop in Botswana, Nampula airport, naar Lilongwe. Daar komen we na een reis van bijna 24 uur aan

Op tijd naar bed nadat we gezellig hebben gegeten met onze huisgenoten. Bij kaarslicht, niet voor de romantiek maar omdat er geen stroom is. Dus ook alleen koud water, koken gaat dan op een gasfles. Hierover later meer.

Vanmorgen om 5 uur opgestaan. Het is hier namelijk heel vroeg licht.

Om 8 uur haalt Maartje ons op voor een city-tour. Ook gaan we kennismaken met allerlei soorten van vervoer. Eerst een stukje lopen, dan op de fietstaxi, iedereen achterop bij een local! Bijzondere ervaring. Daarna in de minibus, met 10 personen in een busje. Door de stad gewandeld achter Maartje aan. De markt over gelopen en ook nog boodschappen gedaan in de supermarkt. Met de Tuktuk terug, William de bestuurder brengt ons veilig thuis. Op de markt nog lappen stof gescoord omdat de mensen op het project het op prijs stellen dat we rokken dragen.

Vanavond uit eten met de groep in een restaurant omdat er een meisje weggaat. Afscheidsetentje dus.

Morgen voor het eerst naar ons project. Spannend.

Veel liefs van Lies en Irma.

Ps het is hier ruim 30 graden dus heet.

Rita

Klinkt nu al erg indrukwekkend. Ik ben nu al benieuwd naar alle foto's tzt. Tot het volgende verhaal ?

Carla v Gils

Hallo Irma en Lies,

Wat een vermoeiende reis.
Gelukkig zijn jullie goed aangekomen.
leuk verslag !!
Heel veel succes.

Groetjes Carla

Miek

Inderdaad een 'roomse' reis zo te horen, maar jullie zijn er, en dat was tenslotte de bedoeling.Leuk om te lezen deze 1e verkenning tour. En vanavond meteen een dinertje en lekker warm daar vergeleken met hier. Nou veel plezier en geniet ervan!

Susan

Leuk verhaal! Kan nu al niet wachten op Jullie volgende! En met koud water douchen dus!? Is niet erg als t 30 graden is toch?? Have fun!?

Uwe en Karin/Koos

Gelukkig te horen dat jullie goed gearriveerd zijn dus de kaarsen kunnen uit .
Wat het vervoer betreft is het heel avontuurlijk .Geniet ervan en drink voldoende bij die hitte .vraagje hoe is de temperatuur s'nachts ?
We zijn benieuwd naar jullie volgende bericht en toi,toi , toi .
??

Marianne van de Sande

Hoi Irma en Lies,
Fijn dat jullie goed zijn geariveerd!
Ik zie het al helemaal voor me, jullie ieder achterop de fiets?.
Een fijne dag morgen!
Groetjes Marianne

Patricia

Fijn te lezen dat jullie veilig aangekomen zijn. Leuk te lezen dat jullie al wat rondgekeken hebben. En vanavond meteen een etentje !! Veel plezier.

Uwe

En Lies: E-bikes...???

Hetty

Fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet van alles om je heen en vertel ons jullie mooie verhalen. Dikke knuffel van ons?

Hans & Lianne

Hey Globetrotters, gelukkig alles goed gegaan op de heenreis. En nu gaat het pas goed beginnen. Benieuwd naar het volgende verhaal. Geniet van deze mooie maar indrukwekkende tijd.

Lotte

Lieve Mam en Lies,
Jaaa jullie zijn er! Heel veel succes met het fabriceren van een rok ;) (foto's?)
Veel plezier morgen bij het project, x

Annie en Piet

Gelukkig goed daar gekomen, we zien jullie al achter op die fiets zitten wel gelachen toch.
Veel succes met jullie eerste werkdag is wel wat anders dan naar de stad he lieske .We zijn weer benieuwd naar de volgende verhalen.

Mia Thijs

Hallo Lies en Irma. Hier een berichtje van ons uit Eindhoven en Maria. ... wij maar denken dat er fantastische foto's te zien waren.. Maar geen elektra of warm water?.Lekker naturel dus . Maar goed aangekomen gelukkig. Dames veel plezier met het goede werk dat alles maar toppie mag gaan daar.Groetjes Mia Wim en Esther

Diana Hermans

Hey schatten, fijn dat jullie veilig zijn aangekomen! Leuk dat we alles kunne volgen! Heel veel succes en plezier?

Maria

Ben net thuis van het kaarten en moest nog even kijken of er nieuws uit Verweggistan was. Nu ga ik naar mijn toddezak toe welterusten ?en werk ze morgen. ?☀️?

Truus

Wat een reis! Het belangrijkste is dat alles is goed gegaan. Een nieuwe ervaring om op deze wijze van vervoer de omgeving te verkennen. Welja meteen een uitnodiging voor een diner geweldig. Nu hebben jullie na een douche met koud water voldoende energie om aan de slag te gaan. Ben zeer benieuwd naar de eerste foto's, succes dames en geniet ervan.??

Rita en flip

Hey dames. Fijn dat jullie eerste ervaringen zo goed klinken. Na de vermoeiende reis ff opladen voor jullie dankbare taak.
Zet 'm op?

Marlie

Enjoy ladies !!!

Michel en Lia

Fijn dat alles goed is gegaan. Jullie zien alleen nog wat bleek? we zijn benieuwd hoe het morgen zal gaan de eerste dag op jullie project. Bijna niet voor te stellen koud douchen brrr... groetjes en succes morgen.. slaap lekker?

Peter

Hoi Lies en Irma,
Zo te zien aan de foto's hebben jullie er plezier in. Een totaal andere wereld, maar als eten drinken en onderdak goed is ben je daar zo aan gewend. Ben benieuwd hoe het werk jullie zal bevallen. Het gaat jullie goed tot het volgende bericht. Groetjes

Riny

Hallo dames.
Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. Naar de markt geweest om stof te kopen.Ik moet er om lachen.Irma je hebt je lappen stof toch nog te vlug weggegeven. Heel veel plezier.Geniet ervan.

Germa

Zojuist weer jullie verhaal gelezen en foto's bekeken. Wat fijn om jullie zo te kunnen volgen en..........wat een toppers zijn jullie.

Hannie

Hoi Lies en Irma,
Fijn om te horen dat de reis goed is verlopen.
Bij de locals achter op de fiets...ook Lies?....wil toch altijd alles zelf in de hand hebbe ;-)...dadiedadee!!
Groetjes en heel veel plezier.

Doingoood